Na ovaj zadatak prelaziš nakon što riješiš scenaristički bingo i provježbaš gledanje stvaralačkim okom.
Napomena: prvo pogledaj video, a onda pročitaj tekst
Sretni završetci naziv su treće vježbe, no radionica još nije blizu kraja.
Točno smo na sredini.
Ono što je završilo je – najteži dio.
Čestitke!
Za nagradu slijedi tjedan predaha, opuštanja, maštanja i uživanja u smišljanju priča.
Zadatak
Zbilja je lak.
Treba pozavršavati započete sukobe iz prve vježbe, odnosno iz Scenarističkog binga, i to na način da novoizmišljena priča ne nalikuje onoj iz filma iz kojeg je preuzeta. Neka ode u posve drugom smjeru.
Gledaj da zapet bude jednostavan, prikladan za trajanje od 3 do 5 minuta. Zato smo u vježbi Supermenovog vida gledali kratke filmove, radi inspiracije i stjecanja osjeća priče prikladne za kratkiš.
Evo kako bi mogla izgledati ona iznikla iz polja ‘Karate Kid’.
Na primjer…
“Dječak zaustavlja vlasnika auto otpada. Raspituje se o karate majstoru o kojem kruži priča da anonimno živi među gumama. Vlasnik nije raspoložen za razgovor i potjera dječaka, no malac je uporan.
Tijekom prepirke dječak zaključi da je vlasnik otpada – baš taj tajanstveni karate majstor koji će ga pripremiti za natjecanje.
‘Razotkiven’, vlasnik pristane. Kaže mu da će ga naučiti svemu što zna. Ali za početak, kaže dajući mu kantu vode, neka opere sve karambolirane aute.
Dok dječak zdušno pere olupine maštajući kako postaje šampionom, iz razlupane limuzine promatra ga starac u kimonu, koji svezan leži na dnu gepeka.”
Hm.
Kraj strši kao strano tijelo u priči.
Možda bi bilo bolje, i jednostavije, da pravi karate majstor samo spava u gepeku s bocom rakije pod miškom?
Može.
I auto otpad mi se čini neuvezan. Auto praonica je kao mjesto radnje bolja.
“U nadi da će ga trenirati za prvenstvo, dječak šegrtuje kod starog vlasnika auto praonice, ne sluteći da ovaj uopće nije legendarni karate majstor, već je to stari pazikuća s kojim se dječak stalno mimoilazi”
Eto. Prvo polje riješeno.
Sasvim je OK da priča ne bude briljantna. Glavno da je kratka, jasna i slijedi zadanu šemu:
junak
želja
prepreka
razrješenje
Mora imati i element transfomacije.
Provjera
Evo provjere:
Junak: dječak
Želja: pobijediti u karate natjecanju
Prepreka: 2 komada
– vlasnik auto otpada koji se ‘predstavi’ kao karate majstor da se riješi napornog dječaka
– karate majstor koji ima problema s alkoholom
Razrješenje: dječak ne uspijeva u svojoj namjeri
A transformacija?
U ovoj priči samo antagonist (onaj koji se junaku ispriječio na putu) doživljava promjenu – i to ne promjenu unutar svog karaktera, već samo u očima gledatelja.
U kratkim formama (onima ispod pet minuta) nema puno prostora za razoj likova, pa će najobičniji obrat poslužiti.
Eto ga, to je zadaća za ovaj tjedan kad konačno krećemo u glavnu stvar – izmišljanje priča i pisanje scenarija!
…
Ukratko o programu
‘Palunko 20’ online je radionica samostalnog savladavanja osnova pisanja scenarija uz pomoć zadataka zadanih u unaprijed snimljenim video klipovima i Zoom vježbi uživo.
Sudjelovanje se ne naplaćuje.
Potrebna je samo želja za učenjem i vrijeme za vježbanje.
Osmislila i vodi: Irena Krčelić
Režija i montaža video klipova: Dalija Dozet
Oblikovanje svjetla i snimanje: Dragica Posavec
Styling: Ivica Palinić
Web i grafički dizajn: Dario Dević
Webmaster: Goran Pećirko
Program je realiziran pod okriljem Hrvatskog filmskog saveza uz podršku Hrvatskog audiovizualnog centra i Ureda za kulturu Grada Zagreba.